Om knät..

Svar till kommentaren under..
Jag låser upp min till 60 grader på tisdag! Nu har jag 30grader och innan det böjde jag inte benet någonting, och det var då jag hade mest problem! Första veckan gick jag med kryckor, hade jätte problem att duscha osv.. Nu är det ju dock mycket bättre. Jag går ju hos en sjukgymnast eftersom jag har inga muskler i mitt knä och det är viktigt att jag har det tills nästa operation. Vet inte om du går hos en sjukgymnast? Det var ju där jag fick mina övningar ifrån, tex som att jag ska lyfta upp benet 1dm högt sedan sänka ner det sagta igen. TRänar också på att lära mig o gå ordentligt strecka,spänna, böja, lyfta osv.. Kanske är så att du inte ha några muskler från operationen kvar som du kan stödja dig på. pga att du tappat bort musklerna. Försök börja få tid hos sjukgymnast om du nu inte har det. Det hjälpte mig enormt. Fick även hjälp av stötar i benet som hitta musklerna ännu lättare! Hoppas det blir bättre för dig för jag kom ihåg själv hur jag hade det först! :(


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Min ortos har varit helt låst på 30 grader. Och de var tydligen fel fick jag veta idag då jag var till läkaren. skulle ha haft den 0-30 för att kunna röra lite på benet. Nu är den på 0-60 grader och jag orkar inte röra benet alls. Benet hänger bara som en överkokt spagetti;) Har fått tid hos en sjukgymnast nästa vecka. Läkaren kunde inte så mycke om vad jag skulle kunna göra just nu så jag får tillbaka lite styrka. det enda är att försöka lyfta benet. Hoppas inte du känner samma obehag som jag när du får låsa upp din till 60 grader :D

2011-08-03 @ 19:04:49
URL: http://magdalenaledin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0